Isnin, 30 Jun 2014



Gambar ini menunjukkan situasi di sebuah sungai yang digunakan untuk aktiviti rekreasi. Aktiviti yang telah ditunjukkan di gambar in adalah aktiviti bot rakit. Saya melihat terdapat beberapa orang sedang bekerja sama untuk mengayuh bot itu. Pada pendapat saya, mereka sedang mengambil bahagian dalam pertandingan untuk mencapai masa yang terpantas untuk menhabiskan lumba perahu itu. Daripada gambar ini, kami boleh menahui yang ia adalah masa petang ataupun tengahari. 

Di bahagian depan gambar ini, ada sekumpulan orang yang memakai baju biru yang sedang mengahadapi bahaya sungai itu. Daripada ekspresi muka mereka, mereka sedang fokus dan yakin untuk menewas sungai itu. Daripada ekspresi mereka juga, mereka sedang berasa gembira. Mereka semua sedang berkerja sama untuk mengayu bot itu. Sungai itu juga kelihatan sungguh berbahaya dengan ombak yang kuat melanggar boat itu.

Kumpulan orang itu telah menarik perhatian saya kerana mereka telah mengambil bahagian dalam sukan berbahaya ini. Ia menarik perhatian saya kerana saya juga telah mengambil bahagian dalam sukan sukan yang membahayakan diri seseorang.

Tiada ulasan: